„Иновативни и професионални“ – Максим Бехар, един от създателите на Сейшелската новинарска агенция, честити първата й годишнина

„Иновативни и професионални“ – Максим Бехар, един от създателите на Сейшелската новинарска агенция, честити първата й годишнина

Thu, 23 April 2015

(Seychelles News Agency) – точно една година след създаването й Сейшелската новинарска агенция има над 300 000 уникални потребители от цял свят и над 1.1 милиона посещения.

Сейшелската новинарска агенция –
SNA, стартира официално на 22 април 2014 г. като първата онлайн информационна агенция, обслужваща Сейшелските острови, архипелаг от 115 острова в западната част на Индийския океан с население 90 000 души.

Новинарската агенция е създадена по инициатива на Почетния консул на Република Сейшели в България и собственик на компанията за PR и социални медии M3 Communications Group – Максим Бехар, който представил идеята си на президента на Сейшелите Джеймс Мишел по време на официално посещение през ноември 2013 г., като предложил софтуерът и разработването самия уебсайт на новинарската агенция да бъдат подарени от него.

Информационната агенция се финансира от Отдел „Информация“ на МВнР на Република Сейшели, ръководен от главния прессекретар в кабинета на президента – Срджана Яносевич.

Максим Бехар е назначен за Почетен консул на Република Сейшели в България през юли 2004 г. от президента на Сейшелите Джеймс Мишел. Наскоро консулът отпразнува десет години, в които заема този доброволен пост.

Сайтът www.seychellesnewsagency.com предлага на читателите от цял свят надеждни и актуални новини и информация от Сейшелските острови на английски и френски език, представени от редакционен екип, начело с редакторите Шарън Юрейни и Раси Вание съответно за всеки език.

SNA пише за световната публика и има за цел да информира хората по целия свят за Република Сейшели и народа й, както и да позиционира Сейшелите в регионален и международен план като малка развиваща се островна държава с уникално социално, икономическо и културно развитие.

SNA интервюира г-н Бехар, за да разбере какво е неговото мнение за развитието на този проект на Сейшелите.

SNA: Идеята за сейшелска новинарска агенция е Ваша, Вие помогнахте и за разработването на сайта. Как се чувствате една година след старта на агенцията, доволен ли сте от развитието й?

МБ: Невероятно е. Аз вярвах истински и от сърце в този проект от самото начало, но това, което виждаме сега, само след една година упорит труд и отговорна журналистика, надмина всичките ми очаквания. Най-важният резултат е фактът, че в момента ние, на малките Сейшели, в действителност имаме една от най-иновативните и професионални информационни агенции в Африка.

Разбира се, предстои ни още много работа, за да направим агенцията още по-добра, но основата е наистина здрава и оттук нататък може само да ставаме още по-добри. Това е изключително важно, тъй като благодарение на SNAцелият свят ще бъде много по-добре запознат с нашата красива страна и всички наши постижения на островите бързо ще стават известни на цялото земно кълбо.

SNA: Според Вас кой е най-добрият или най-силният аспект на новинарската агенция?

МБ:
От моя гледна точка – надеждността на новините и фактът, че винаги са включени всички възможни мнения и гледни точки. Това е от решаващо значение в съвременната журналистика.


SNA: От PR гледна точка мислите ли, че агенцията е добър посланик на Сейшелските острови сред международните читатели (дори и когато има лоши новини)?

МБ: Агенцията е не само добър посланик на Сейшелите, тя е перфектният посланик. В днешно време – особено със социалните медии и съвременните комуникационни средства, светът е толкова прозрачен, че ние нищо не можем да скрием. Затова и светът е много по-добър, отколкото преди десет години – винаги съм казвал, че всичко, което е прозрачно, е етично.
Не бива да се страхуваме от „лошите новини“ – такива има всеки ден и навсякъде по света. Ако вие от SNAсте професионалисти, достатъчно бързи и честни, е много по-добре вие да представите на света всички новини – и добри, и лоши, отколкото аматьори да интерпретират новините погрешно.


SNA: Как ще отговорите на критиците, които предпочитат в онлайн пространството да се публикуват само добри новини за Сейшелите?

МБ: Пак ще повторя, че според мен това е глупаво. Ако не представяме всички новини, нашите читатели няма да ни вярват. Никога не забравяйте, че всъщност ние не продаваме новини, мнения и коментари. Ние продаваме доверие и ако не отразим новините, такива каквито са, читателите няма да ни вярват.

По мои наблюдения читателският кръг на SNAрасте стабилно, което означава, че хората ни вярват, и ние просто трябва да продължим в същия дух – да представяме информацията каквато е, професионално и бързо.


SNA: Как според Вас може да се подобри агенцията – какво друго може да се постигне реално през следващите няколко години?

МБ:
Трябва да използваме социални медии много повече, за да популяризираме новините. Би било добре и да има повече видеоматериали... Горещо препоръчвам и да се увеличат коментаторките рубрики. Сейшелите са малка страна, което не се знае от много хора,... те просто я възприемат като туристическа дестинация.

Ето защо в SNAтрябва да се дава думата на местни анализатори, които да споделят своите становища по най-важните събития от острова.

Също така ще е добре да има интересни интервюта с интересни хора – като се започне от влиятелни фигури, от които зависи бъдещето, и различни специалисти и се стигне до обикновените рибари и предприемачи. Това би бил идеалният начин да запознаем нашите читатели с тази страна.

SNA: И накрая, как бихте окуражили авторите и редакторите в агенцията, какво бихте ги посъветвали?

МБ:
Просто бъдете професионалисти – независими, честни и отговорни професионалисти. Една от любимите ми поговорки, която имам и на тениска, е "Говоренето е евтино, свободата на словото не е".

Сега благодарение на социалните медии имаме свобода на словото навсякъде, но най-важното за нас е да я направим сериозна и отговорна. Късмет!

» Всички новини